Kick off AFTHOR WORKOUT
14 november 2019

Kick off AFTHOR WORKOUT 2.0

 

Koen Wijgaerts, ergonomisch expert bij SupERGOed, voerde samen met studenten ergotherapie Silke Maes en Veronique Bollen een onderzoek naar ergonomie binnen de Limburgse incubatoren en creëerde het beeld van “de gemiddelde incubatorbewoner”. Deze Incubatorbewoner bleek volgens de resultaten sportief te zijn. Een positieve bevinding, want uit dezelfde resultaten kwam naar voren dat een Incubatorbewoner eveneens gemiddeld 7 uur/dag aan zijn/haar bureau zit. Iets minder positief dus.

Koen Wijgaerts rolt momenteel een ergo-actieplan uit in de Limburgse incubatoren en dus ook bij IncubaThor. Tijdens onze M-EAT & GR-EAT van dinsdag 10 december pakt hij uit met een aantal quick wins. Wordt ongetwijfeld supERGOed!

 

Maar ook bij IncubaThor dragen we op sportief vlak ons steentje bij. Na een geslaagde eerste editie tijdens de zomermaanden, pikken we de sportvibes weer op met onze AFTHOR WORKOUT 2.0 i.s.m. Spartan Athletics.  

 

WAAROM

  • Kwalitatieve ontspanning is belangrijk om met een leeg hoofd naar huis te vertrekken of met een fris hoofd nog enkele uurtjes door te kunnen werken
  • Héél interessant om in een formele (én bovendien sportieve) sfeer te netwerken met de IncubaThorcommunity en met de buren op Thor Park (waaronder EnergyVille)
  • Je geweten sussen door nog op de valreep je goed voornemen voor 2019 (om meer te sporten) waar te maken of begin aan je goed voornemen voor 2020 (en goed begonnen, is half gewonnen)

WANNEER

Op donderdagen van 17u00-18u00

  • Start: donderdag 14 november
  • Vervolgens: 21/11, 28/11, 5/12, 12/12, 19/12
  • Kerstbreak: 26/12, 2/01
  • Hervatten: 9/01, 16/01, 23/01
  • Laatste les: donderdag 30/01

KOSTPRIJS

  • 65,00 EUR VOOR DE 10-LESSENREEKS

WAT

  • De circuittraining van Spartan Athletics is dé ideale workout voor spieropbouw, vetverbranding en een sterker uithoudingsvermogen. Na een opwarming in spelvorm, bestaat het eigenlijke circuit uit een reeks oefeningen die op eigen tempo uitgevoerd worden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht en attributen zoals de Kettlebell, Medicine Ball, TRX en Sandbag. De oefeningen zijn geschikt voor mannen en vrouwen van alle niveaus. Iedere training eindigt met een aantal cooling-down oefeningen om het lichaam rustig te herstellen na de inspanning.

Schrijf hier in